maandag, juni 11, 2007

Internetverbinding

De afgelopen weken viel onze internetverbinding af en toe uit. Omdat dat erg lastig was en we maandag helemaal geen verbinding meer hadden, heb ik de helpdesk van onze provider gebeld. Nadat mijn klacht genoteerd was werd in na twee uur opgebeld door iemand die er verstand van had en onze verbinding weer tot leven kon brengen. Omdat dit een tijdelijke oplossing was, adviseerden zij mij om onze modem even langs te brengen zodat zij in tien minuten de upgrade konden installeren. Woensdag ging ik met mijn modem langs het kantoor en na een half uur was mijn modem weer klaar voor gebruik. Thuisgekomen bleek de upgrade niet zo goed gelukt te zijn want nu hadden we helemaal geen verbinding meer. 's Avonds heb ik nog de helpdesk geprobeerd te bellen, maar daar kreeg ik helaas geen gehoor. Omdat ik donderdag een deadline had en geen verbinding had, belde ik donderdag -een beetje gestresst inmiddels- weer de helpdesk. Na twee uur -net toen ik ze zelf weer bellen- werd ik teruggebeld door iemand van de helpdesk. Volgens deze persoon had ik de instelling op mijn pc veranderd wardoor mijn modem niet meer werkt. Nadat ik deze meneer vriendelijk had uitgelegd dat mij dat erg sterk leek omdat mijn modem geupgrade was en ik niets aan de instellingen op mijn pc veranderd had, moest ik mijn moden resetten. Dit duurde even, maar na een half uur zwoegen was onze modem weer aan de praat en kon ik mijn deadline halen. Sinds die tijd hebben we weer een goede internetverbinding, maar ik denk een volgende keer wel goed na voordat ik mijn modem weer laat upgraden.