Voor- en tegenspoed
Soms zit het mee, en soms zit het een beetje tegen....vandaag was zo'n dag dat het een beetje tegen zat.Het begon al vannacht toen de airco op onze slaapkamer er ineens mee stopte. Aangezien het de afgelopen dagen erg warm was en er nauwelijks wind stond, was het erg benauwd. Het raam konden we helaas niet open laten staan, omdat twee weken geleden het raam 'eruit' was gevallen en het raam nu lam is (het raam zit met veren vast). Gelukkig reageerde de makelaar snel en stond er in een paar uur iemand bij ons op de stoep. Helaas bleek het allemaal wat ingewikkelder te zijn dan verwacht, want voor zowel de airco als het raam moet een gespecialiseerd iemand komen. Omdat beide personen zaterdag tot 12:00 uur werken, hopen we maandag aan de beurt te zijn en een monteur te kunnen verwelkomen. Tot die tijd gaan we in de andere slaapkamer slapen, waar de airco wel werkt. Het is even een kleine verhuizing, maar dan slapen we vannacht wel weer lekker.
De afgelopen twee maanden hebben wij een enorme waterrekening van de WEB ( het Water- en Elektriciteitsbedrijf) gekregen. Het is echt onmogelijk dat twee 'normale' (nou ja) mensen (zonder zwembad) in een maand tijd zoveel water verbruiken. We hebben de meters gecheckt en helaas geven de meters het verbruik aan dat door de WEB wordt opgegeven. Op zoek naar een oorzaak van dit verbruik kwamen we bij de sproei-installatie in de tuin uit. Na veel bellen en wachten kwam vandaag (eindelijk) iemand langs om de instellingen van de sproei-installatie te checken. Na controle (die best lastig was omdat de deur van het kastje vastgeverfd was...) bleek de installatie kapot te zijn en vast te zitten op een niet te controleren instelling. Het is dus heel goed mogelijk dat ons waterverbruik hierdoor veroorzaakt wordt, vooral ook omdat we regelmatig 's nachts meer dan 1 1/2 uur de sproei-installatie horen werken. We vonden al dat de tuin er zo mooi uitzag en dat alles zo hard groeide... warmte + water = oerwoud...De controleur heeft de stekker uit de sproei-installatie getrokken en ons geleerd hoe we het systeem met de hand kunnen bedienen. De makelaar gaat nu kijken hoe en wanneer we een nieuwe installatie krijgen.
De afgelopen twee maanden hebben wij een enorme waterrekening van de WEB ( het Water- en Elektriciteitsbedrijf) gekregen. Het is echt onmogelijk dat twee 'normale' (nou ja) mensen (zonder zwembad) in een maand tijd zoveel water verbruiken. We hebben de meters gecheckt en helaas geven de meters het verbruik aan dat door de WEB wordt opgegeven. Op zoek naar een oorzaak van dit verbruik kwamen we bij de sproei-installatie in de tuin uit. Na veel bellen en wachten kwam vandaag (eindelijk) iemand langs om de instellingen van de sproei-installatie te checken. Na controle (die best lastig was omdat de deur van het kastje vastgeverfd was...) bleek de installatie kapot te zijn en vast te zitten op een niet te controleren instelling. Het is dus heel goed mogelijk dat ons waterverbruik hierdoor veroorzaakt wordt, vooral ook omdat we regelmatig 's nachts meer dan 1 1/2 uur de sproei-installatie horen werken. We vonden al dat de tuin er zo mooi uitzag en dat alles zo hard groeide... warmte + water = oerwoud...De controleur heeft de stekker uit de sproei-installatie getrokken en ons geleerd hoe we het systeem met de hand kunnen bedienen. De makelaar gaat nu kijken hoe en wanneer we een nieuwe installatie krijgen.
Toen we aan het eind van de ochtend boodschappen gingen doen, troffen we (bij onze auto) een onaangename verrassing aan: in onze vooorruit zat een enorme ster. Omdat de ster van de ene kant naar de andere kant was doorgescheurd, is hij niet meer te repareren. Waarschijnlijk is er tussen gisteravond en vanmorgen een auto de heuvel op- of afgescheurd die een steen(tje) heeft laten opspatten die precies op onze ruit terecht is gekomen. We hebben de politie erbij gehaald, die een mooi rapport heeft geschreven dat we voor de verzekering kunnen gebruiken. Zoals het er nu naar uitziet, krijgen we de ruit (na aftrek van ons eigen risico) vergoed. Dus dat is dan weer een meevallertje! We moeten maandag na overleg met de verzekering op zoek naar een bedrijf dat een nieuwe ruit kan plaatsen en als het goed is, is alles dan weer voorbij.
Alles bij elkaar genomen, valt de 'ellende' dus eigenlijk best wel mee: de airco maakt straks hopelijk niet meer zoveel herrie, als het goed is zijn we straks minder geld kwijt aan onze waterrekening en we zijn verzekerd voor onze voorruit... een geweldigde dag dus eigenlijk!
0 Comments:
Een reactie posten
<< Home