maandag, februari 26, 2007

'Click' op BBC World

Op de BBC wordt elke week een aardig programma uitgezonden: Click. Dit programma "explains the latest developments in the world of technology. The team review the latest gadgets and major tech news." Ook deze week werden er weer een paar interessante onderwerpen besproken. Een daarvan was "Web 2.0 on the go". Het probleem met mobiele telefoons is dat zij niet bijzonder geschikt zijn voor internet. De kwaliteit en de snelheid van de verbinding samen met de hoeveelheid kliks die nodig zijn om te bereiken wat je wilt, maken dat het benaderen van internet met een mobiele telefoon nog niet zo makkelijk is als gewenst. Om te voorkomen dat je in een spel als bijvoorbeeld Secon Life gedurende langere tijd online moet zijn om te bereiken wat je wilt, heeft IBM een koppeling tussen de virtuele wereld en real life bedacht.

"You have a group of people who use virtual environments like Second Life, and they interact within those environments using tools like instant messaging and chat. But what would happen if you could connect people and objects in a virtual world to real world communication networks? To your mobile phone, to phones at home?"So for example, you can make your avatar ring a bell, like in a hotel lobby, and that would send a message to the owner of that area, to their mobile phone, to say 'there's somebody who's interested in talking to you'. Because obviously you can't spend your entire life in a virtual shop hanging around waiting for someone to stop by and buy something."You can then see the avatar of the person who's calling you. You can then record a video with your mobile, and send that back so your potential customer can see that video being played to them on a video wall in the virtual world."If you're travelling you may not always have good enough connectivity to interact with people in a virtual world even if you need to. People can communicate irrespective of whether they're in the virtual or real worlds."People used to talk about service anytime, anwhere - it shouldn't matter if that's a real or a virtual anywhere."

Een interessante ontwikkeling!