zaterdag, februari 24, 2007

Uitstekende service

Af en toe wordt je aangenaam verrast door de uitstekende service van een bedrijf. Gisteren had ik twee keer dat geluk.

Donderdagavond laat (hier, dus 's morgens vroeg in NL) had ik een mailtje naar Dell gestuurd omdat mijn pc niet werkte. Dezelfde dag voor 12:00 uur had ik al een antwoord gekregen, waar ik ook nog iets mee kon. Omdat ik nog meer vragen had, heb ik met de technische helpdesk van Dell gebeld. Ook daar werd ik gelijk goed geholpen, zonder wachttijden of wat dan ook. Ik was al Dell-fan, maar nu helemaal. Gelukkig heeft dit er ook toe geleid dat mijn pc werkte, dus beter kan het niet.

Vroeg in de middag ging ik naar de DTI (Dienst technische inspectie) om onze Suzuki te laten keuren. Woensdag was ik hier al langs geweest om na te vragen welke papieren ik moest meebrengen, dus ik stond mooi op tijd met alle papieren bij de DTI. Helaas bleek de DTI (elke) vrijdagmiddag gesloten te zijn. Een van de monteurs herkende mij van afgelopen woensdag en regelende het zo met zijn manager dat ze mijn auto alsnog even keurden. Ik mocht heerlijk in hun airco kantoor wachten. Een ontzettend aardige actie!
Op weg naar Savaneta (daar zit de DTI), werd ik door vier politieagenten op de motor (met loeiende sirene's) aan de kant gezet. Blijkbaar zie ik er aardig Arubaans uit, want ik werd in het Papiaments aangesproken. Gelukkig sprak de politieman ook Nederlands en toen bleek dat ik staande was gehouden wegens het ontbreken van of het niet zichtbaar zijn van mijn kenteken. Ons kenteken ligt al enige weken op onze hoedenplank, dus dat klopte. Nadat ik had beloofd bij de DTI om een plakbandje te vragen en mijn kenteken op de ruit te plakken, mocht ik weer verder rijden. Toen de monteurs bij de DTI dat hoorden, zetten ze spontaan ons nieuwe kenteken (dat ik eerder had gehaald, maar dat we wegens het ontbreken van gereedschap en schroeven niet eerder konden monteren) erop. Echt geweldige service dus! Volgende week ga ik langs om onze Nederlandse auto te laten keuren. Ik zal dan gelijk iets lekkers meenemen voor hen. Want zulke service mag best beloond worden!