Druk dagje
Vandaag ben ik druk bezig geweest met het herstellen van de gevolgen van het onweer van afgelopen weekend. Het begon vanmorgen vroeg met het bellen naar de Setar helpdesk. Ik had alle filters en kabeltjes al vervangen en nog hadden we geen internetaansluiting. Gelukkig kwamen er na twee uur twee servicemonteurs langs, die de telefoonlijnen gecheckt hebben. Het signaal bleek ok, maar niet super te zijn dus konden zij nu niet veel doen. Wel hebben zij beloofd om later deze week de kabel van de telefoonpaal op straat naar ons huis opnieuw aangelegd wordt omdat de kabel aan vervanging toe was en bij wind of regen (als de kabel ging bewegen) wat storing veroorzaakte.Omdat het dus niet aan de lijn kon liggen, heb ik de internet helpdesk weer gebeld. Zij adviseerden mij om met de modem en de voeding van de modem langs te komen, wat ik gelijk heb gedaan.
Inmiddels was het tegen lunchtijd. Toen ik bij het hoofdkantoor van de Setar aankwam, stond het vol met mensen. Het merendeel van deze mensen kwam hun rekening betalen dus gelukkig had ik bij de helpdeskbalie maar 10 mensen voor mij. Na een uurtje was ik dan ook al aan beurt. Binnen vijf minuten was de diagnose gesteld: onze modem was overleden. Waarschijnlijk als gevolg van een blikseminslag in de telefoonlijn, is onze modem kapot gegaan. Het goede nieuws was dat we tegen gereduceerd tarief een nieuwe modem konden kopen (die dan ook gelijk te gebruiken zou zijn) het slechte nieuws was dat mogelijk ook de internetaansluiting in onze pc kapot zouden kunnen zijn. Blijkbaar was ik niet de enige die dit probleem had, want vele mensen in de rij met mij hadden hetzelfde probleem ervaren. Voortaan halen we bij onweer dus niet alleen de stekker uit stopcontact (zoals ik gedaan had) maar ook de telefoonkabels...een dure les!
Nadat de diagnose gesteld was, besloot ik om gelijk een nieuwe modem te kopen. Hoewel de garantie op de modem verlopen was, kregen we vanwege de blikseminslag toch 50% korting op een nieuwe modem. Gelukkig was ik zo slim geweest om alle kabeltjes, filters en stekkers van de modem mee te nemen (handig die ervaring!) waardoor ik de oude modem direct kon inleveren.
Mijn nummertje werd weer aan de tombola met andere nummertjes toegevoegd en na een half uur was ik aan de beurt om te betalen. Nadat ik betaald had en mijn nieuwe modem in ontvangst had genomen, werd mijn nummer weer op de wachtlijst van de helpdesk geplaatst. Na een half uur was ik daar weer aan de beurt en kon mijn nieuwe modem geprogrammeerd worden....in totaal twee uur later liep ik met mijn nieuwe, geprogrammeerd modem (en bijbehorende nieuwe filters, kabels, enz.) weer buiten. Maar goed dat ik iets te eten en drinken meegenomen had, anders was ik van de honger en de dorst omgevallen ;-)
Omdat ik toch in de stad was en nog iets in moest leveren, reed ik de stad in. Achter het politiebureau zag ik een mooi plekje. Binnen tien minuten was ik terug en wilde ik weert wegrijden. Dit was echter helaas niet mogelijk omdat er achter mij een auto erg raar geparkeerd stond. Omdat die auto daar niet mocht staan en ik zo niet weg kon rijden, ben ik de winkel ingegaan waar de auto voor geparkeerd stond. De eigenaresse van de winkel wist ook niet van wie de auto was, maar adviseerde mij om het even bij de politie na te vragen. Ik dus weer op weg naar de politie, waar de dames achter het loket erg druk waren. Na 10 minuten werd ik te woord gestaan en mocht ik doorlopen naar het volgende loket waar een politieagent mij te woord stond. Deze meneer heeft verschillende mensen gebeld om uit te vinden van wie de auto was. Uiteindelijk bleek de auto van een collega te zijn die in een kamer naast hem stond. Gelukkig was deze collega in ruil voor mijn parkeerplekje bereid om zijn auto ter verplaatsen zodat ik weer weg kon rijden...
Zodra ik weer thuis was, heb ik geprobeerd om een verbinding met internet te maken. Omdat dat niet lukte, heb ik weer de helpdesk van Setar gebeld. 20 minuten later was het niet gelukt om de verbinding tot stand te brengen en moest ik ophangen omdat de pestcontrole voor de deur stond. Nadat de pestcontrole weer weg was, heb ik nog wat aan gerommeld. Uiteindelijk lukte het mij om via de laptop verbinding te krijgen met het internet. Inmiddels was het half vijf en was ik hier de hele dag mee bezig geweest...
Het lijkt erop dat zowel de poort die voor de internetverbinding zorgt als de USB-poorten door de blikseminslag kapot zijn gegaan. Voorlopig zijn we echter weer online. Nu moeten we dus alleen nog op zoek naar een goede computerreparateur en de juiste onderdelen...wordt vervolgd!
0 Comments:
Een reactie posten
<< Home